Knihy k problematice
KNIHU MOŽNÉ ZAKOUPIT v C)T)A) e-mail:centrum@cta.cz
Oblast teorie mysli a sociální komunikace je u pervazivních vývojových i neurovývojových poruch oblastí opakovaného selhávání. Dítě potřebuje znát jednoduchý klíč k pochopení a praktickému využití komunikace v sociálních situacích.
Kniha je vhodná pro vychovatele dětí s ADHD, opožděným vývojem řeči, PAS.
Stručný průvodce pro práci s dítětem s PAS v domácím i školním prostředí doplněný příběhy z praxe.
Kniha popisuje postupy, které se v domácím prostředí nebo prostředí školy snadno aplikují a klade si za cíl stručně přiblížit vychovatelům důvody někdy specifického chování a reagování dětí s PAS.
Straussová
R., Knotková M.: Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra.
Jak začít a proč. Portál, Praha 2011. ISBN 978-80-262-0002-4
Publikace je rozdělena do tří knih. V teoretické části Průvodce jsou
shrnuty dosavadní znalosti o poruchách autistického spektra a osvětleny
metodologické principy, které tvoří základ edukační intervence, a také
různé aspekty dětí s autismem.
Navazující Pracovní knihy 1 a 2 nabízejí bohatou škálu praktických materiálů rozdělených do oblastí potřebné intervence.
Knihu možno zakoupit v C)T)A) e-mail: centrum@cta.cz
Havelka, D.; Bartošová,
K. Speciální
sourozenci - Život se sourozencem s postižením: Jeden z nejdelších a nejintenzivnějších vztahů, které v průběhu života
zažíváme, je sourozenecký. 80 % dětí s postižením má sourozence, přesto bývá
tato skupina dětí odborníky a dospělými přehlížena a opomíjena. Kniha si klade
za cíl pomoci čtenářům najít způsoby, jak případná negativa vztahu
minimalizovat, tak vytěžit pro děti, rodinu, i odborníky co největší množství
pozitiv.
Kniha je velmi čtivá a dobře srozumitelná, doporučujeme jak rodičům, tak
kolegům pedagogům či psychologům.
Stručný kreslený průvodce rodičů v 10 krocích pro brzké zahájení intervence.
Původní vydání této brožury pro využití v ordinacích praktických dětských lékařů bylo financováné VZP ČR.
K DOSTÁNÍ V C)T)A)
Praktický průvodce pro verbální děti při práci s úzkostí.
Autorka je zkušeným terapeutem KBT a má letité zkušenosti s dětmi, dospívajícími a dospělými osobami
s Aspergerovým syndromem.
Kniha autorek - kolegyň pracujících s dětmi s PAS - kreslířky Ivy Roštárové a autorky O.T.A. Straussové - byla prověřována přímo při práci s dětmi s PAS. Publikace sumarizuje praktické poznatky a zkušenosti s výchovou dětí s PAS s cílem pomoci při výchově a osvojení základních dovedností.
PO 10 LETECH VYŠLA KONEČNĚ I V ČESKÉM JAZYCE!!!!!
Jste-li rodičem dítěte s PAS nebo máte-li podezření u svého dítěte na netypický vývoj, tato kniha vám dokáže odhalit, kam máte směrovat své výchovné působení, jak s dítětem interagovat. Teorie zrcadlových neuronů se ukazuje jako jedna z nejzásadnějších u autismu, ve vědecké literatuře se spojuje s touto poruchou opakovaně, prakticky ji málokdo v práci s dětmi uplatňuje. Na této teorii stojí jako na jednom ze základních pilířů také terapie O.T.A., Věříme, že pomůže i Vám.
Autor jedné z evidence based technik ABA: PECS A. Bondy, popisuje svůj pohled na problematiku rozvoje komunikace u neverbálních dětí s PAS. Pomůže Vám s nastavováním alternativní komunikace s Vaším dítětem.
Kniha ukazuje terapeutickou práci s dětmi a PAS a ukazuje některé aspekty poruchy, které jsou pro kvalitní práci s dítětem s PAS třeba.
Scarpa, A; Wells, A; Attwood, T.
Dítě s autismem
a emoce Program pro práci s dětmi
Praktický manuál, určený učitelům a rodičům dětí s autismem (VFA a AS). Nabízí sadu jednoduchých strategií určených k utlumení negativních pocitů a posílení pozitivních v běžném životě. Program zvládání stresu (STAMP) využívá přístup kognitivně-behaviorální terapie a je určen zejména dětem předškolního a mladšího školního věku.