Knihy k problematice
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003009-5c0b35d076/slovn%C3%ADk%20ob%C3%A1lka.jpg?ph=9ddbbc2fac)
KNIHU MOŽNÉ ZAKOUPIT v C)T)A) e-mail:centrum@cta.cz
Oblast teorie mysli a sociální komunikace je u pervazivních vývojových i neurovývojových poruch oblastí opakovaného selhávání. Dítě potřebuje znát jednoduchý klíč k pochopení a praktickému využití komunikace v sociálních situacích.
Kniha je vhodná pro vychovatele dětí s ADHD, opožděným vývojem řeči, PAS.
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003008-cc7b0cd051/pr%C5%AFvodce%20ob%C3%A1lka.jpg?ph=9ddbbc2fac)
Stručný průvodce pro práci s dítětem s PAS v domácím i školním prostředí doplněný příběhy z praxe.
Kniha popisuje postupy, které se v domácím prostředí nebo prostředí školy snadno aplikují a klade si za cíl stručně přiblížit vychovatelům důvody někdy specifického chování a reagování dětí s PAS.
Straussová
R., Knotková M.: Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra.
Jak začít a proč. Portál, Praha 2011. ISBN 978-80-262-0002-4
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003166-c21dec3170/Autismus-pruvodce_predni_w.jpg?ph=9ddbbc2fac)
Publikace je rozdělena do tří knih. V teoretické části Průvodce jsou
shrnuty dosavadní znalosti o poruchách autistického spektra a osvětleny
metodologické principy, které tvoří základ edukační intervence, a také
různé aspekty dětí s autismem.
Navazující Pracovní knihy 1 a 2 nabízejí bohatou škálu praktických materiálů rozdělených do oblastí potřebné intervence.
Knihu možno zakoupit v C)T)A) e-mail: centrum@cta.cz
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003920-2dfb32ef3b/243784.jpg?ph=9ddbbc2fac)
Havelka, D.; Bartošová,
K. Speciální
sourozenci - Život se sourozencem s postižením: Jeden z nejdelších a nejintenzivnějších vztahů, které v průběhu života
zažíváme, je sourozenecký. 80 % dětí s postižením má sourozence, přesto bývá
tato skupina dětí odborníky a dospělými přehlížena a opomíjena. Kniha si klade
za cíl pomoci čtenářům najít způsoby, jak případná negativa vztahu
minimalizovat, tak vytěžit pro děti, rodinu, i odborníky co největší množství
pozitiv.
Kniha je velmi čtivá a dobře srozumitelná, doporučujeme jak rodičům, tak
kolegům pedagogům či psychologům.
Stručný kreslený průvodce rodičů v 10 krocích pro brzké zahájení intervence.
Původní vydání této brožury pro využití v ordinacích praktických dětských lékařů bylo financováné VZP ČR.
K DOSTÁNÍ V C)T)A)
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003162-150e716089/pictureprovider.png?ph=9ddbbc2fac)
Praktický průvodce pro verbální děti při práci s úzkostí.
Autorka je zkušeným terapeutem KBT a má letité zkušenosti s dětmi, dospívajícími a dospělými osobami
s Aspergerovým syndromem.
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003164-dbf0cdcf15/300_znakova_rec.jpg?ph=9ddbbc2fac)
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003167-ef691f060a/pictureprovider-1.png?ph=9ddbbc2fac)
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003867-d3996d4928/sebeobsluha-u-deti-s-poruchou-autistickeho-spektra%5B1%5D.jpg?ph=9ddbbc2fac)
Kniha autorek - kolegyň pracujících s dětmi s PAS - kreslířky Ivy Roštárové a autorky O.T.A. Straussové - byla prověřována přímo při práci s dětmi s PAS. Publikace sumarizuje praktické poznatky a zkušenosti s výchovou dětí s PAS s cílem pomoci při výchově a osvojení základních dovedností.
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003160-839be84995/757377_350_0_fit.jpg?ph=9ddbbc2fac)
PO 10 LETECH VYŠLA KONEČNĚ I V ČESKÉM JAZYCE!!!!!
Jste-li rodičem dítěte s PAS nebo máte-li podezření u svého dítěte na netypický vývoj, tato kniha vám dokáže odhalit, kam máte směrovat své výchovné působení, jak s dítětem interagovat. Teorie zrcadlových neuronů se ukazuje jako jedna z nejzásadnějších u autismu, ve vědecké literatuře se spojuje s touto poruchou opakovaně, prakticky ji málokdo v práci s dětmi uplatňuje. Na této teorii stojí jako na jednom ze základních pilířů také terapie O.T.A., Věříme, že pomůže i Vám.
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003159-65f5166ed5/720531_350_0_fit.jpg?ph=9ddbbc2fac)
Autor jedné z evidence based technik ABA: PECS A. Bondy, popisuje svůj pohled na problematiku rozvoje komunikace u neverbálních dětí s PAS. Pomůže Vám s nastavováním alternativní komunikace s Vaším dítětem.
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003165-5b3825c2a5/pictureprovider-6.png?ph=9ddbbc2fac)
Kniha ukazuje terapeutickou práci s dětmi a PAS a ukazuje některé aspekty poruchy, které jsou pro kvalitní práci s dítětem s PAS třeba.
![](https://9ddbbc2fac.clvaw-cdnwnd.com/78a3ec4d4589e93cb5cdc1a831c6e2ce/200003921-437ea44740/dite-s-autismem-a-emoce-program-pro-praci-s-detmi-9788026214359.280299474.1550978974.jpg?ph=9ddbbc2fac)
Scarpa, A; Wells, A; Attwood, T.
Dítě s autismem
a emoce Program pro práci s dětmi
Praktický manuál, určený učitelům a rodičům dětí s autismem (VFA a AS). Nabízí sadu jednoduchých strategií určených k utlumení negativních pocitů a posílení pozitivních v běžném životě. Program zvládání stresu (STAMP) využívá přístup kognitivně-behaviorální terapie a je určen zejména dětem předškolního a mladšího školního věku.